Yüksek Lisans Biterken

9 ayın ardından yaşadığım onca iyi kötü olay ile birlikte ders dönemini bitiriyorum. Daha bitmedi. Haftaya salı son bir sınavım var. Ardından ders dönemi bitmiş tez dönemi başlamış olacak. Bir insanın hayatında geçirdiği 9 ay kısa gelebilir. Fakat hayatımın en birikim sağladığım en çok çalışıp en çok okuduğum bir 9 aydı. 9 ayda 11 dersi başarılı bir şekilde tamamladım. Bunun yanı sıra 18 e yakın kitap okudum. Birçok makale okudum. Fakat hiçbir şekilde ödev dışında herhangibir makale yazma girişimim olmadı. Sebebini ilerleyen kısımlarda anlatmaya çalışacağım.
Eskişehir'de sayılı günlerim kaldı. Şu anda itibaren tam 3 gün sonra ayrılacağım bu şehirden. Güzel ve bir o kadar da tehlikeli bir şehir. Oldukça özgür olması öğrencilerin ve gençlerin şehire tutku ile bağlanmasına neden oluyor. Mezun olanlar şehirden gitmemek için binbir türlü icat peşinde dolaşıyor. Neyseki ben kararımı çoktan verdim. Her zamanki gibi ailemin yanına geri döneceğim. Ailemi özledim.
9 ayın sonunda artık insanlardan sıkıldığıma ve düzenli ilişkinin gereksizliğine daha çok önem verir oldum. İnsanlar ile sürekli haşir neşir olmanın bir anlamı olmadığını düşünüyorum. Sürekli birlikte olan insanların er ya da geç bir şekilde bazı problemler ile ayrılabileceğini çok net gördüm ve görüyorum da..
Galiba hayatım boyunca evlilik denilen o olaya sıcak bakmayacağım. İnsanların birbiri ile anlaşması onları her zaman evlilik ile bağlamasına gerek yok. İşin özü bekarlığımın sessiz sakin kitaplar arasında geçmesinden mutluyum. Hiçbir problemim yok.
Hayat görüşümün değiştiğini ve yaşlı bir ihtiyar gibi düşünmeye başladığımı hissediyorum. Bundan mutsuzluk duymuyorum. Tam tersine oldukça mutluyum. Sokakların zalimliği karşısında bu şekilde olmam oldukça doğal olsa gerek.
9 ay boyunca ah bu 9 ay boyunca....

Aslında konuşulacak onca şey var
Belki bir o kadar da yazılacak olan şeyler
Kederli bir şekilde hepsi yarım kaldı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Küçük yeni bir başlangınç

Whatsapp ve Kapitalizm

Sakin ve Huzurlu Bir Pazar